
Meer blogs
QR-code in de zorg
Voor Prisma ontwikkelen wij een app in Laravel waarmee medewerkers snel kunnen zien hoe ze alle apparaten
die zij gebruiken in hun werk moeten bedienen. Door het scannen van een QR-code openen ze supersnel een
korte uitleg op een tablet of smartphone.
QR-code
De Quick Response-code werd oorspronkelijk gebruikt voor het identificeren van auto-onderdelen in Japan. Inmiddels worden QR-codes steeds vaker toegepast om gemakkelijker en/of meer informatie te geven. Je ziet ze bijvoorbeeld in het openbaar vervoer, de horeca, in tijdschriften en op reclameborden. In de app die we voor Prisma ontwikkelen komen de originele functie en de nieuwere toepassingen samen. De app identificeert ‘onderdelen’ en biedt daarnaast extra informatie.
Registreren
De overheid bepaalde dat in de zorg alle uitgaven boven de honderd euro traceerbaar moeten zijn. Wij ontwikkelen dan ook een app waarin alle apparaten worden geregistreerd. Tegelijk wordt het een digitale vraagbaak. Door alle geregistreerde apparaten van een QR-code te voorzien, kunnen medewerkers van Prisma via een tablet of smartphone eenvoudig en snel een korte uitleg openen. Door de app te koppelen aan de helpdesk is ook precies bekend welke codes vaak worden gescand. Op basis daarvan wordt dan een top drie van meestgestelde vragen gemaakt.
App op maat
De app die we ontwikkelen voor Prisma is maatwerk en dat vraagt om nauw overleg met de opdrachtgever. In een gesprek gingen we uitgebreid in op wensen, ideeën en verwachtingen. Met de expertise die we in huis hebben, adviseren we om iets wel, niet of anders te doen. Als we alles helder hebben gaan we het programma schrijven en documenteren. Dat documenteren is belangrijk. Het eindproduct komt op een interne server bij Prisma. Het is dan uit onze handen, maar het is wel handig als wij precies weten wat we hebben gedaan en waarom. En natuurlijk is het ook handig bij het doorontwikkelen, want een groot project zoals dat voor Prisma delen we op in stappen. Er zijn veel wensen en het is niet praktisch om die allemaal tegelijk uit te werken. In eerste instantie richten we ons op het ontwikkelen van een basis waarin een oneindig aantal apparaten geregistreerd kan worden, waarvoor de helpdesk van Prisma zelf de QR-codes kan printen. Door in stappen te werken houden we overzicht en dat maakt het doorontwikkelen makkelijker en efficiënter.
Waarom een maatwerk-app?
Door de app die we voor Prisma ontwikkelen kunnen de medewerkers zich bezighouden met wat ertoe doet: zorg verlenen. Ben je daardoor nog niet overtuigd van het nut van een maatwerk-app? Dan geven we graag nog een paar redenen:
• Een app op maat biedt functionaliteiten die exact passen bij de specifieke behoeften van je bedrijf.
Hierdoor worden processen efficiënter uitgevoerd en dat bespaart tijd en geld
• Maatwerk-apps zijn gemakkelijk aan te passen en uit te breiden als de ontwikkelingen daar om vragen
• Met een maatwerk-app kun je sturen op de data. Wij integreren de analytische tools van jouw keuze
waardoor de app je met waardevolle inzichten helpt om strategische beslissingen te nemen
Voor ons zitten de uitdagingen in het vertalen van de wensen van onze klanten en in het goed laten communiceren van alle toepassingen die een rol spelen in de bedrijfsprocessen. Dat kan met een QR-code zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. De mogelijkheden zijn legio. Meer weten? Neem eens contact op om te horen hoe wij je kunnen helpen, bel 0418 51 99 95 of stuur een mail naar support@beforesales.nl.