De merkbelofte van Before Sales is ambitieus. Wij beloven online groei door middel van prestatie en vooruitgang. Dat kan alleen door ons te specialiseren in de tools en diensten die nodig zijn om dat te bereiken. Het is geen loze belofte, want wij gaan graag dat stapje verder voor onze klanten, bijvoorbeeld voor Converta. Wij ontwikkelden een voorraadportaal op maat voor hun klanten.
Converta is gespecialiseerd in het snijden van moederrollen naar smallere en of kortere rollen en het snijden van vellen. Ze verzorgen het hele proces, van inkoop tot snijden en van opslag tot transport. Net als wij streven zij altijd naar een langdurig partnership met hun opdrachtgevers, gebaseerd op wederzijds vertrouwen, initiatief en kwaliteit. Met die gedeelde waarde als uitgangspunt zijn wij aan de slag gegaan met het automatiseren van het voorraadbeheer van Converta.
Converta gebruikt voor het stroomlijnen van de bedrijfsprocessen software van Afas. Dat is een goede keus want Afas biedt heel veel mogelijkheden, maar een enkele keer is er net een ‘haakje’ dat mist, dat ook niet door middel van een plug-in opgelost kan worden. En dan kan Before Sales toegevoegde waarde laten zien; het leveren van maatwerk dat perfect aansluit op bestaande systemen. Converta wordt regelmatig door klanten gebeld met de vraag hoeveel rollen er voor hen nog beschikbaar zijn. Het bestaande systeem biedt alleen informatie over het aantal lopende meters. Het vergt dan het nodige denkwerk om dat om te rekenen naar rollen. Dat kost tijd en een kostbaar rekenfoutje is snel gemaakt. Wij ontwikkelden in overleg met Converta en Afas een portaal op maat waarin klanten precies kunnen zien hoeveel rollen er op voorraad zijn.
Wij maakten een voorraadportaal met Laravel, dé applicatie waarmee wij online-maatwerkoplossingen kunnen leveren. Klanten van Converta kunnen hierop inloggen. Dit portaal communiceert door middel van een REST API (Representational State Transfer Application Program Interface) met het Afassysteem. Productgegevens, in dit geval dus de beschikbare lopende meters, worden opgehaald uit het bestaande systeem. Wij programmeerden het portaal zo, dat die gegevens automatisch worden omgerekend naar het aantal beschikbare rollen. Door deze automatiseringsslag wordt de klantenservice ontlast en klanten hebben altijd inzicht in hun voorraad.
Bij Before Sales beschikken we over de kennis om zo’n specifieke koppeling te programmeren en implementeren. Met die kennis helpen we ook heel graag andere bedrijven en daarbij gaan we niet over één nacht ijs. Wij raken graag betrokken bij onze klanten, want hoe beter wij weten wat er speelt, hoe beter we kunnen helpen, bijvoorbeeld met het automatiseren van complexe processen. En het mooie is dat daarvoor niet alles op zijn kop hoeft, want door het maatwerk dat we leveren sluit het naadloos aan, waardoor je het maximale uit je bestaande systemen haalt.
Zijn er binnen jouw bedrijf processen die vastlopen? Of wil jij een proces of processen automatiseren zodat je medewerkers tijd hebben voor andere zaken? We horen het graag, bel 0418 51 99 95 of stuur een mail.
Tekst: Annette Cost, TekstGevoel