Vrienden voor het leven gaat natuurlijk te ver, maar als Before Sales gaan we wel graag een lange relatie aan met onze klanten. Waarom? Omdat we dan samen een website of applicatie neer kunnen zetten waar de gebruiker, jouw klant dus, echt wat aan heeft. Wij hebben de expertise in huis om online-trajecten op te zetten die succesvol zijn en dat met de juiste aandacht ook blijven.
Websites of applicaties kunnen verschillende doelen hebben, wat ze gemeen hebben is dat ze het leven van jou en je klanten gemakkelijker moeten maken. Maar weet jij precies wie jouw klanten zijn, wat ze willen weten, waarom en waar ze het gaan zoeken? Onze experts helpen je graag en ze doen dat bijvoorbeeld met het Double Diamond process model.
De Britse Design Council, dat tot doel heeft het leven te verbeteren door middel van design, deed onderzoek naar het ontwerpproces in diverse grote organisaties. Uit dat onderzoek bleek dat designprocessen voor iedere organisatie in hoofdlijnen hetzelfde zijn. Aan de hand daarvan werkten zij een divergentie-convergentiemodel uit 1996 verder uit en dat werd het Double Diamond model. Wij gebruiken het model om maatwerk te leveren voor online-projecten.
Design thinking in vier fases
Het model bestaat uit vier fases die verdeeld zijn over twee ‘diamanten’.
De diamanten verbeelden het proces van verkennen en onderzoeken (diverge) en kiezen en actie ondernemen (converge). De linker diamant verbeeldt de uitdaging waarvoor we staan met een discover- en een define-fase.
We gaan ons verdiepen in jouw bedrijf. We luisteren en ervaren en blijven ver weg van aannames een vooroordelen. Dit gaan we dan doen:
We gaan de antwoorden uit de eerste fase en eventueel aanvullende data analyseren en we gaan brainstormen over hoe we de uitdaging aan gaan pakken. We stellen dan heel veel vragen. Wat als we idee zus of zo toepassen? Wat als we deze knop daar plaatsen? Wat als we deze belemmering(en) weghalen? Wat als we deze functie toevoegen of weglaten?
De rechter diamant staat met de develop- en deliverfase voor het bedenken van oplossingsrichtingen en het uitwerken van één idee of enkele veelbelovende oplossingen om zo te komen tot een goede, definitieve oplossing.
Hier begint het creatieve proces van ontwikkelen, testen en weer vragen stellen. Hoe ervaart de gebruiker de testomgeving? Wat vind jij van het design/ontwerp? Wat werkt wel en niet? Met de terugkoppeling die we krijgen passen we de laatste dingen in het ontwerp aan.
Web ontwikkelt razendsnel
De wereld staat niet stil, sterker nog, de ontwikkelingen gaan razendsnel en daarom gaan wij zo graag een langetermijnrelatie met onze klanten aan. We kunnen samen dan steeds opnieuw de fases doorlopen. Op die manier blijft de website of applicatie aan de wensen voldoen én houdt gelijke tred met de ontwikkelingen. Meer weten? Wij denken en doen graag met je mee, bel 0418 51 99 95 of stuur een mail.
We gaan verschillende oplossingen op kleine schaal uitproberen. Werken alle functionaliteiten zoals we ze gepland hebben? Dan kunnen we beginnen met bouwen van de webapplicatie.
Tekst: Annette Cost, TekstGevoel